Spalio 3 d. Šiaulių r. Kuršėnų Stasio Anglickio progimnazijos septintokai mokėsi  traukinyje, vykstančiame maršrutu ,,Pavenčiai–Klaipėda-Pavenčiai“, ir Lietuvos jūrų muziejuje.

  Jau antrus metus iš eilės mokytojas Nerijus Medeišis, Renkuosi mokyti!“ programos alumnas, suburia mokykloje mokinių ir mokytojų grupę, kuri  įsijungia į iniciatyvą „Traukiniu į pamoką!“ ir pasinaudoja AB „Lietuvos geležinkeliai“ dovanojama nemokama kelione traukiniu. Šiemet pamokų kitoje erdvėje kryptis – ,,Pas ruonius!“. O edukacinė programa Lietuvos jūrų muziejuje ,,Vandens gyvenimo linija” pasirinkta iš mokinio Kultūros paso.

   Tai buvo naujų potyrių, įspūdžių, atradimų ir mokymosi diena. Atrodytų, kas čia tokio neįprasto į geležinkelio stotį važiuoti miesto autobusu, vėliau perone spėti įšokti į traukinio vagoną, keltis keltu per marias… bet ne vienam tai buvo pirmasis kartas!  Asmeninius ir matematinius įgūdžius (kaip susivokti autobusų ir traukinių tvarkaraštyje bei suskaičiuoti, kiek kainuoja kelionė vienam asmeniui ar visai grupei) teko pasitikrinti grupėje atliekant matematikos užduotis.

   Nelengvas matematinis galvosūkis kliuvo ir edukacinės  programos ,,Vandens gyvenimo linija” metu, kai reikėjo ,,ragauti jūras“ ir pasakyti, kuri (Juodoji, Raudonoji ar Baltijos)  yra sūriausia bei išmatuoti druskingumą promilėmis (‰). Matematikos mokytoja Vilma Geležėlienė dar pasunkino užduotį paprašydama paskaičiuoti, kokią procento dalį sudaro 1 druskos promilė.

Ne kiekvienas iki tol buvo pamąstęs, kodėl Baltijos jūra sūri, kodėl jūra du kartus buvo virtusi ežeru. Lietuvių kalbos mokytojai Birutei Šufinskienei paprašius teko prisiminti ir lietuvių sakmę apie milžinę Neringą, supylusią Kuršių neriją. O aktyvus žaidimas apie pomėgius  atskleidė  daugumos mokinių norą nesaikingai vartoti, vis dar nemąstant, kokia išmetamų daiktų-šiukšlių žala gamtai daroma. Visus  pribloškė informacija, kad Ramiajame vandenyne jau plūduriuoja Prancūzijos dydžio šiukšlių sala.

 Ypatingą atmosferą kūrė vandens garsų klausymas ir pro didžiulio akvariumo stiklą matomi ruoniai. Juos mokiniai atidžiai tyrinėjo, kai klausėsi pasakojimo apie jų elgesį bei evoliuciją. Mokiniams patiko tyrinėti ir kitas muziejaus ekspozicijas, užduoti klausimus puikiai edukacijos vadovei Vidai Narveišytei ir atlikti biologijos mokytojo Nerijaus Medeišio skirtas užduotis: rasti suskirstytus jūros gyvūnus į tipus (stuburiniai ir bestuburiai) bei klases, pasirinkti vieną bestuburį gyvūną ir vieną stuburinį gyvūną ir pateikti apie jį 5 faktus.

Sukauptus dienos įspūdžius mokiniai aptarė, o važiuodami  traukiniu namo užrašė rašinyje ,, Pas ruonius!”. Ši individualiai refleksinė dalis apie empyrinius dienos potyrius ir ruonio aprašymas –  vizualaus stebėjimo ir edukacijos metu išgirstos medžiagos įtvirtinimas.

 Pamokos kitoje erdvėje tikrai paįvairino ugdymo procesą, integravo anglų kalbos ir geografijos žinias.

 

       Birutė Šufinskienė,

Kuršėnų Stasio Anglickio progimnazijos lietuvių kalbos mokytoja