Integruotas projektas „Velykos pažadina pavasarį“

Kuršėnų Stasio Anglickio progimnazijos 2–7 klasių mokiniai dalyvavo integruotame projekte „Velykos pažadina pavasarį“. Mokiniai atliko įvairius bandymus, tyrimus, stebėjimus bei pateikė atliktų veiklų rezultatus. Apibendrinus mokinių veiklas, pasitvirtino teiginys „Išgirstame – prisimename, išbandome – išmokstame“. Neįprastą druskos kristalų auginimo eksperimentą atliko 2–4 klasių mokiniai. Jie pabandė sukurti žvilgančias baltos spalvos „brangenybes“. Artėjant tradicinei Velykų šventei, daug žaismingų emocijų mokiniai patyrė atlikdami bandymą „Ar nuskęs kiaušinis vandenyje, ar plūduriuos druskos tirpale?“. Bandydami, tyrinėdami, stebėdami sužinojo, kokiomis savybėmis pasižymi vanduo, kuris leidžia plūduriuoti kiaušiniui ant vandens. Fizikos pamokoje „Šešėliai, jų matavimas“ mokytoja Aurelija Kiršinienė  mokinių atliekamuose bandymuose panaudojo velykinius motyvus, taip integruodama šv. Velykų temą. Dailiai pagaminti krepšeliai  su įstatytais margučiais, keičiant apšvietimą ir atstumą, formavo įvairaus dydžio šešėlius ant sienos. Mokiniai, atlikdami šešėlių matavimus, nustatė, kad, keičiantis atstumui bei apšvietimui, keičiasi šešėlių dydis. Aptardami tyrimų bei bandymų rezultatus, mokiniai lygino duomenis, darė išvadas.

Neapseita ir be velykinių papročių, tradicijų bei žaidimų. Ridendami margučius, mokiniai nustatė, koks kiaušinis toliau rieda: šviežias ar virtas, didelis ar mažas Atlikdami bandymus, tyrimus, matavimus, mokiniai ugdė ne tik gamtos mokslų, bet ir matematikos bei inžinerijos kompetencijas. Geometrinių figūrų panaudojimas margučių raštuose puoselėjo ir ugdė mokinių kūrybinius gebėjimus, erdvinį mąstymą bei fantaziją. Technologijų pamokose pagaminti velykiniai zuikučiai ne tik gražiai atrodė, bet ir žaismingai judėjo. Projekto įgyvendinimo patirtis parodė, kad tikrosios vertybės slypi mažuose darbuose.


Diana Bernotienė,

Kuršėnų Stasio Anglickio progimnazijos pradinių klasių mokytoja