Integruotos atviros pamokos mokykloje

 

          Integruotos atviros dalykų pamokos mūsų progimnazijos ugdymo procese jau nėra retas reiškinys ar naujovė. Tačiau nuotoliniu būdu tokios pamokos mokykloje vyko pirmą kartą. Sausio 15 dieną 8a ir 6b klasių  mokiniai su geografijos mokytoju Remigijumi Vazniu ir anglų kalbos mokytojomis Sandra Petkuviene ir Lina Dovtartiene pasinėrė į įsivaizduojamą kelionę po lankytinus pasaulio objektus, įtrauktus į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą bei domėjosi, kokios gyvūnų, paukščių, žuvų ir augalų rūšys yra įtrauktos į Raudonąją knygą. Abiejų pamokų tikslas buvo trumpalaikių užduočių atlikimas grupėse ir rezultatų pristatymas, vertinimas, apibendrinimas.

          Pamokoje ,,Travel with UNESCO“ aštuntokai plačiau sužinojo, kas tai yra UNESCO, kokia veikla užsiima pasaulio paveldą sauganti organizacija. Mokiniai buvo iš anksto suskirstyti į keturias grupes, kurios gilinosi į  materialų ir nematerialų UNESCO paveldą, kelionių galimybes žiemą ir vasarą. Išklausę mokytojų ir klasės draugų informaciją anglų kalba, dirbo su interaktyviu Padlet žemėlapiu ir kitais IT įrankiais. 

          Pamokoje ,,In the wild with Red Data List” šeštokai daugiau sužinojo apie Raudonąją Knygą. Mokiniai iš anksto buvo suskirstyti į šešias grupes (pagal žemynus), kurios domėjosi tame žemyne nykstančiomis augalų ir gyvūnų rūšimis ir ruošėsi apie tai papasakoti klasės draugams. Pažiūrėję nuotaikingą filmuką apie nykstantį bizoną EdPuzzle programėlėje, mokiniai pristatė savo pranešimus anglų kalba naudodamiesi Padlet interaktyviu žemėlapiu.

          Mokiniai ir pamokos svečiai ne tik pasigrožėjo nuostabiais gamtos vaizdais, bet ir sužinojo, kuo kelionės gali daryti žalą. Taip pat sužinojo apie pasaulyje nykstančias augalų ir gyvūnų rūšis. Be abejo, pamokos vyko anglų kalba. Abiejų klasių pasiruošimo pamokai laikotarpiu buvo surengta tarpinė užduoties peržiūra, padėjusi mokiniams patirti didesnę ar mažesnę sėkmę pristatant darbo rezultatus. Abi klasės pristatymams naudoto interaktyvų Padlet žemėlapį, o pamokos pabaigoje atsakinėjo į interaktyvius klausimus Socrative programoje.

          Ne tik mokiniai, bet ir mes, mokytojai, džiaugiamės pavykusiomis dinamiškomis pamokomis. Dėkojame kūrybingiems, atviriems naujovėms mokiniams už įdėtas pastangas, išsakytus nuoširdžius komentarus ir pastebėjimus pamokos refleksijos metu. Dar kartą įsitikinome, kad darbas grupėse integruotoje pamokoje padeda ugdyti mokinių individualią atsakomybę atliekant komandinį darbą, moko vengti konfliktų, atlikti tam tikras funkcijas bei objektyviai įsivertinti darbo rezultatus. Mūsų mokiniai buvo pilnaverčiai mokymo proceso veikėjai, o ne tik ramūs stebėtojai. Kai mokiniai vieni su kitais bendradarbiauja, o ne varžosi, tarp mokinių ir jų grupių sumažėja įvairių prieštaravimų, priešiškumo.

 

Sandra Petkuvienė,

Kuršėnų Stasio Anglickio progimnazijos vyresnioji anglų kalbos mokytoja